Prihlásenie
Vybavovanie sťažností a podnetov
Sťažnosťou je podľa zákona č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach len také podanie, ktorým sa fyzická alebo právnická osoba domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnieva, že boli porušené činnosťou alebo nečinnosťou orgánu verejnej správy a poukazuje na konkrétne nedostatky najmä na porušenie právnych predpisov, ktorých odstránenie je v pôsobnosti orgánu verejnej správy.
Sťažnosťou podľa zákona nie je podanie, ktoré
a) má charakter dopytu, vyjadrenia, názoru, žiadosti, podnetu alebo návrhu a nie je v ňom jednoznačne vyjadrené, ochrany akého svojho práva alebo právom chráneného záujmu sa osoba domáha,
b) poukazuje na konkrétne nedostatky v činnosti orgánu verejnej správy, ktorých odstránenie alebo vybavenie je upravené iným právnym predpisom,
c) je sťažnosťou podľa osobitného predpisu, alebo
d) smeruje proti rozhodnutiu orgánu verejnej správy vydanému v konaní podľa iného právneho predpisu
e) podáva orgán verejnej správy, a v ktorom upozorňuje na nedostatky v činnosti iného orgánu verejnej správy,
f) podáva osoba poverená súdom na výkon verejnej moci.
Sťažnosti, ktoré neobsahujú údaje na identifikáciu sťažovateľa (meno, priezvisko, adresa; názov, sídlo a štatutárny orgán právnickej osoby) sa neprešetrujú a budú odložené.
Sťažnosti alebo podnety je možné podať prostredníctvom vyplnenia a odoslania elektronického formulára podania. Elektronicky podanú sťažnosť je možné realizovať aj v prípade, že nevlastníte zaručený elektronický podpis. V takom prípade vám systém z elektronicky vyplnených formulárov vygeneruje PDF dokumenty, ktoré je potrebné vytlačiť, podpísať a spolu s prípadnými priloženými prílohami zaslať na adresu BSK, alebo osobne doručiť do podateľne úradu do 5 pracovných dní od jej podania.