Zverejňovač príspevkov

Späť

Názory na budúcu podobu križovatky Triblavina sa priblížili ku kompromisu

23.11.2016

Na dnešnej odbornej diskusii o riešení križovatky Triblavina a riešení výstavby diaľnice D1 zaznelo viacero návrhov. Jedným z nich je aj zachovanie súbežných obslužných komunikácií, ktoré vzniknú počas rekonštrukcie diaľnice a môžu nahradiť „kolektory“.
 
„Poviem ten výsledok, na ktorý najviac verím.  V tej diskusii, v ktorej bol asi základ, že ani po všetkých tých turbulenciách nikto nespochybnil to, že riešenie s kolektormi, teda so súbežnými komunikáciami, je prakticky to isté riešenie v Petržalke na Einsteinovej, je dobré. To je to, čo som považoval za dôležitý výstup v tejto byrokraticky turbulentnej situácii. To znamená, že som nepočul ani jeden argument, ktorý by hovoril, že riešenie s kolektormi nie je potrebné, alebo že je dokonca technicky zlé. Druhá dobrá správa je, že pri výstavbe rozšírenia diaľnice, ktoré bude sprevádzať aj jej zvýšenie o pol metra, aby sa tam mohol urobiť podjazd s D4, bude nutné urobiť dopravnú obsluhu toho územia. Práve to by sa  mohlo realizovať obslužnými komunikáciami, ktoré by sa neskôr na tie samotné kolektory zmenili. Inými slovami, ak už sa budú dávať peniaze do obchádzok alebo náhradných dopravných riešení, tak by sa mali dať priamo do  toho, aby z nich vznikli kolektory,“ zhrnul dnešnú diskusiu na pôde Bratislavského samosprávneho kraja jeho predseda Pavol Frešo.
Odbornej diskusie sa okrem zástupcov dotknutých obcí v regióne, zúčastnil aj generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Juraj Valent. Diskusia zároveň ukázala, ktoré riešenia sú pre obyvateľov a ich zástupcov možné. Záverom dnešnej odbornej debaty je možnosť prebudovania dočasných obslužných komunikácií, ktoré vzniknú pri rekonštrukcii diaľnice D1, na funkčné súbežné komunikácie, tzv. kolektory.