Preskoč na obsah

Aktuality

VUC_006
V tejto sekcii sa nachádzajú aktuality a iné informácie z činnosti VÚC...
Späť

Natašin príbeh by sa nemal opakovať

13.09.2016

Web, ktorý by ste nechceli navštíviť sa volá www.natasa.help Bratislavská župa na dnešnom brífingu informovala o opatreniach, ktoré urobila na pomoc pri prípadnom zneužívaní klientov v zariadeniach sociálnych služieb. K dispozícii je telefonická linka, mailová schránka, ale aj web. Ten je nazvaný podľa najznámejšom zneužívanom dievčati v novodobej histórii Európy, Natasche Kampusch. 

“Spúšťame dnešným dňom kontroly špeciálne zamerané na zneužívanie. Rozhodli sme sa aktívne konať aj tým, že sme zriadili horúcu linku. To je linka na ktorú si pošlú sms tí, ktorí majú pocit, že ich blízky je zneužívaný alebo tam zavolajú, tak sa dovolajú buď pracovníkovi, ktorý je na takéto situácie trénovaný alebo je tam záznamník a ozvú sa naspäť pracovníci. Naviac sme zriadili aj webovú stránku www.natasa.help a aj mailovú schránku natasa@natasa.help, kam môžu tieto podnety adresovať a budeme sa nimi zapodievať. Toto je prvé čo môžeme urobiť proti tomu, aby v ktoromkoľvek našom zariadení došlo k zneužitiu. Zajtra hovoríme so šéfmi týchto zariadení. Chceme im aj povedať, aby sa aj u nich táto linka, schránka, webová stránka vyvesili, aby každý vedel, kde môže teoretické zneužitie oznámiť Bratislavskej župe,” povedal predseda BSK Pavol Frešo.


Bratislavský samosprávny kraj spolufinancuje tri resocializačné zariadenia, v ktorých sa v súčasnosti nenachádzajú deti, ale len dospelí klienti. Na základe medializovaných informácií župa preverila, či neexistuje sťažnosť, že by sa v zariadeniach prihodilo niečo podobné. Podľa aktuálnych informácií BSK neeviduje žiadnu sťažnosť na tieto zariadenia. Napriek tomu v nich vykoná kontroly.

„Citlivými skupinami sú nielen ľudia, ktorí sú drogovo závislí a snažia sa liečiť alebo sú v zariadeniach, ktoré im v tomto pomáhajú. Sú to aj iné cieľové skupiny, napr. ľudia so zdravotným postihnutím alebo seniori. To sú dve veľmi citlivé skupiny a je dôležité rovnako pristupovať aj k monitorovaniu a vyhodnocovaniu toho, ako sa s nimi pracuje aj v zariadeniach sociálnych služieb. Preto sme sa rozhodli, že napriek tomu, že kontroly sú v zariadeniach vykonávané pravidelne počas celého roka, to znamená aj v zariadeniach resocializačných stredísk aj v zariadeniach sociálnych služieb, tak v týchto dňoch máme spoločné stretnutie s riaditeľmi týchto zariadení, kde budeme práve o tejto otázke hovoriť, aj o tom, akým spôsobom majú nastavený kontrolný mechanizmus na to, aby sme mohli predchádzať alebo zabrániť vzniku takýchto situácií, a tým pádom chrániť klienta alebo človeka, ktorý takúto pomoc od nás potrebuje,” doplnila riaditeľka Odboru sociálnych veci Michaela Šopová.


Bratislavský samosprávny kraj zriadil na pomoc v prípadoch zneužívania klientov: 
telefonickú linku  0911 523 026
mailovú adresu centrumprerodiny@region-bsk.sk
webovú stránku www.natasa.help