Preskoč na obsah

Aktuality

VUC_006
V tejto sekcii sa nachádzajú aktuality a iné informácie z činnosti VÚC...
Späť

Kraj vedie štatistiky návštevnosti aj v roku 2016

14.07.2016

Bratislavský samosprávny kraj je lídrom v návštevnosti aj v prvom štvrťroku 2016. Celkovo do bratislavského regiónu zavítalo takmer štvrť milióna turistov, čo predstavuje štvrtinový nárast oproti rovnakému obdobiu v minulom roku. Bratislavský región je prvým aj v rebríčku tržieb od zahraničných návštevníkov.
 
„Behom roka sa na území bratislavskej župy dostavilo o štvrtinu viac turistov a o štvrtinu viac prenocovaní. Je to najväčší nárast v rámci Slovenska  a predbehli sme aj Tatry či iné turistické destinácie. Najväčším rekordérom v rámci nášho kraja bolo Záhorie, okres Malacky, ktorý má takmer 40% nárast. Čo sa týka vidieckych okresov je to veľmi povzbudivé práve preto, lebo často sa v téme cestovného ruchu stretávate s tým, že turisti chodia len do Bratislavy  a nechodia ďalej po kraji. Toto je jasná demonštrácia toho, že aj mimo Bratislavy tie nárasty sú pomerne vysoké,“ vyjadril sa na dnešnej tlačovej konferencii predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo.

Bratislavský samosprávny kraj pokračuje v trende zvyšovania návštevnosti regiónu. Za prvý štvrťrok 2016 prišlo do bratislavského regiónu 249 685 turistov, z ktorých boli takmer dve tretiny návštevníci zo zahraničia ( 152 765 návštevníkov).  Nárast zahraničných turistov je na úrovni 37,62% a domácich 19,31%. Najvyšší nárast návštevnosti zaznamenal okres Malacky, kde prišlo oproti rovnakému obdobiu v roku 2015 až o 37,95% viac hostí.

Zvyšovať povedomie o atraktivitách regiónu tak u domácich ako aj u zahraničných návštevníkoch sa Krajskej organizácii cestovného ruchu Bratislava RegionTourism darí aj vďaka dotačnému systému Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. V tomto roku získala KOCR BRT dotáciu vo výške 280 000 eur, ktoré prispejú na realizáciu aktivít, ktorých hlavným cieľom je podporiť rozvoj cestovného ruchu. 
Jednou z možností prilákania turistov je aj postupné oživovanie tradícií, ktoré sú pre danú obec či mesto typické. Tak ako má Stupava kapustu a Malokarpatsko víno, tak má bratislavský Devín svoj „ríbezlák“, ktorého tradícia oslávi už o pár rokov storočnicu. Aj to je dôvodom pre usporiadanie prvého ročníka podujatia „Ríbezľový Devín“, ktorý už túto sobotu predstaví návštevníkom nielen lokálnych výrobcov ríbezľového vína, ale aj ostatné výrobky z ríbezlí. Návštevníci tak budú môcť ochutnať džemy, sirupy, zmrzlinu či koláče. Pripravený je aj bohatý sprievodný kultúrny program.

„Sprievodné podujatia budú rôzneho charakteru. Budú tam farmárske trhy lokálnych produktov, remeselné trhy handmade výrobcov, burza starožitností, zraz asi 30 cyklistov na historických bicykloch, piknik pána Sonntaga, ktorý bol výrobcom ríbezľového vína a získal  zaň svetovú slávu.  Počas 1 republiky CSR získal medailu v Paríži za svoj devínsky ríbezlák  a práve on nás inšpiroval k retro pikniku,  kde budú ľudia na lúke  a v oblečení z obdobia prvej republiky. Z hudobných skupín tam budú rôzne žánre akoheadliner je skupina Lavagance, bude tam skupina Talkshow,  máme tam aj žáner punkrock  skupinu Lucifer. Program bude naozaj veľmi pestrý a každý si príde na svoje,“prezradil organizátor podujatia a výkonný riaditeľ Bratislavského okrášľovacieho spolku Maroš Mačuha.

Bratislavský región sa stáva vyhľadávanou destináciou aj vďaka kvalitným produktom, ktoré sú atraktívne nie len pre domácich turistov, ale vyhľadávajú ich najmä návštevníci z Českej republiky, Rakúska, Nemecka a tento rok zaznamenali 43% nárast aj turisti zo Spojených štátov.

“Okrem cyklistiky a okrem vína sú to tento rok tri ďalšie produkty, ktoré môžu byť naozaj veľmi výrazné. Je to ríbezľa ako ovocie a produkty z nej v Devíne. Husacina a Kráľovstvo husaciny, ktoré odštartujeme 3. septembra v Slovenskom Grobe a pivo, pretože sa nám rozmáha a ja sa z toho veľmi teším. Produkt pivo a malé pivovary, rodinné pivovary môžu naozaj výrazným spôsobom zamiešať karty pri ľuďoch, ktorí sa rozhodujú kam a ktorú destináciu si vyberú ako svoju cieľovú pre oddych a pre spoznávanie nových miest,” predstavil zámery výkonný riaditeľ KOCR BRT Lukáš Dobrocký.