Preskoč na obsah

Aktuality

VUC_006
V tejto sekcii sa nachádzajú aktuality a iné informácie z činnosti VÚC...
Späť

BSK: Vlak Záhoráčik sa v regióne osvedčil

18.08.2017

Prevádzka na železničnej trati do Plaveckého Podhradia bola obnovená koncom apríla 2017 a za ten čas si získala medzi domácim obyvateľstvom, ale aj turistami veľkú priazeň. Svedčia o tom aj štatistické údaje o počtoch prepravených cestujúcich, ktoré ukazujú úspech projektu. Zatiaľ Záhorie vďaka vláčiku spoznalo takmer päť a pol tisíca návštevníkov.
 
„Obnoviť trať do Plaveckého Podhradia bol správny krok. Turistický vlak Záhoráčik je jednoznačne úspešný, preto v projekte budeme pokračovať aj v budúcom roku. Už v polovici júna, teda po takmer dvoch mesiacoch fungovania vláčika, sme navyšovali počet spojov a ukazuje sa to ako správny krok,“ povedal predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo.
Bratislavský samosprávny krajv spolupráci s národným dopravcom ZSSK obnovil prevádzku na železničnej trati do Plaveckého Podhradia od 29.apríla 2017. Turistický vlak „Záhoráčik“ premáva v sobotu, nedeľu a v štátom uznané sviatky trikrát za deň zo Záhorskej Vsi cez Zohor do Plaveckého Podhradia a späť, s prípojmi z a do Bratislavy. Posledný spoj zo Záhorskej Vsi odvezie cestujúcich priamo do Bratislavy. Súčasťou vlaku je aj cyklovozeň, ktorý ZSSK dala vyrobiť špeciálne pre tento projekt.
Podľa štatistických údajov bolo k 6. augustu 2017 vypravených 196 vlakov, ktoré odviezli minimálne 5400 osôb a 730 bicyklov a ich kapacita bola niekoľkokrát prekročená. Vo zdvojenej motorovej súprave radu 813/913, so železničiarskou prezývkou „bageta“, je 88 miest na sedenie a cyklovozeň má kapacitu 20 bicyklov, ktorá bola tiež viackrát plne využitá.
Vďaka doterajšiemu záujmu bude Bratislavský samosprávny kraj pokračovať v projekte aj v roku 2018. V spolupráci so správcom trate ŽSR a národným prepravcom ZSSK môže byť doprava predĺžená až do konečnej stanice trate v Plaveckom Mikuláši, ktorý je v súčasnosti nezjazdný. Tento úsek môže byť, v závislosti od vyhodnotenia stavu trate, využitý aj atypickým spôsobom, napríklad bicyklovými alebo manipulačnými drezinami.